Svake godine testiraju se potencijalni polaznici LIADO-a, učenici četvrtih razreda osnovnih škola grada Rijeke. Prvu selekciju likovno senzibilnih učenika vrše njihovi učitelji, u suradnji s likovnim pedagozima u matičnim školama. Svaka osnovna škola upućuje na testiranje od 2 do maksimalno 3 učenika.
Odabrani učenici podvrgavaju se daljnjem testiranju koje se provodi u OŠ „Kozala“ prvu ili drugu subotu u lipnju tijekom prijepodneva od 9,00 do 13,00 sati a provode ga mentorice i asistentice LIADO-a.
Testiranje se sastoji od četiri segmenata:
1. Testa opće i likovne kreativnosti
2. Analiza dječjih likovnih radovima koje su donijeli iz škole i od kuće. Na likovnim radovima se boduje (ukus, mašta, opća likovna razina, iskustvo, znanje i tehnika), kroz razgovor se ocjenjuje socijalni aspekt i razina likovne kulture (njihove želje za budućnost, područje koje ih privlači - tehnike koje vole, umjetnici ili umjetnik ili umjetničko djelo koje im je zanimljivo i zašto).
3. Maštovit crtež realiziran u tehnici olovke boduje se u pet segmenata: fluentnost ideja, originalnost, redefinicija, fleksibilnost i individualnost. (Izražavanje, razvijanje i oblikovanje idejnih rješenja. Produkcija mnoštva ideja, opisa detalja – promicanje u “sitnice”. Iznijansiranost, adekvatnost i tečnost misli i sadržaja. Korištenja poznatog na nov način, transponiranje vizualnog u likovni jezik, transponiranje likovnog materijala u likovnu strukturu, transponiranje stvarnog u iluziju, nastajanje alegorija, duhovitost, daleke asocijacije, neočekivana rješenja. Fleksibilnost u obradi teme, oslobađanje od stereotipa i ostalih modela u radu, nove komunikacije ideja te načina rada i izražajnih formi, misli izražene na nov, poseban način. Pristup problemu s različitih gledišta, dobivanje različitih rezultata koji su svi ispravni budući da su gledište i pristup različiti. Izbjegavanje brzog i uobičajenog, rješenja. Svjež i individualni pristup, na idejno-misaonom i izvedbenom planu. Originalnost u radu, rijetko, posebno. Maštovitost i duhovitost iznesenih misli, originalnost izraza, svježina pristupa, izvornost obrade, udaljenost asocijacija. Nastajanje rijetkog, neobičnog, samosvojnog, nepokolebljivog rješenja, nova varijanta na temelju likovnih zakonitosti, preoblikovanje likovnih zakonitosti kao vid otkrivanja novih sustava, sklopova koji funkcioniraju na nov način. Individualnost likovnih vrijednosti, individualno odstupanje od standarda, individualna prepoznatljivost).
4. Slikanje po gledanju realizira se u tehnici akvarela ili gvaša ili tempera i boduje se u pet segmenata: optičko tematski razvoj, elaboracija, osjetljivost za probleme, iskustva i tehnike i opći likovni nivo. (Opća intelektualna zrelost i optička točnost i tehnička korektnost u prikazu realnih objekta. Elaboracija odabrane teme i sadržaja, idejna i misaona razrada, cjelovitost i adekvatnost odabranog načina obrade, oblikovanje i izbor kompozicije. Pronicanje u srž likovne pojave, likovne strukture te shvaćanje biti likovnog problema i put za njegovo rješenje, senzitivitet likovne pojave i likovno-kreativnog puta, te samog rezultata. Isticanje autentičnosti i autonomnosti likovne problematike kao samosvojstvene, posebne, sugestivne te kao nosioca likovne poruke. Osjetljivost za sadržaj, otvorenost prema doživljaju novog, uočavanje bitnih problema i teškoća, nagovijest dalekih nedoživljenih situacija i mogućnosti. Senzitivitet u opažanju i opisu. Opći likovni nivo: sklad ideje, teme, tehnike, likovnog iskustva i poruke, sugestivnost izraza).
Učenici tijekom testiranja mogu maksimalno postići 100 bodova.
Dvadesetero učenika, koji nakon navedenog testiranja, postignu najbolje rezultate, uključuje se u program petoga razreda LIADO-a.
« Siječanj 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 |
29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 |
5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |