Projekt 2024-1-HR01- KA210-SCH-000249899
Trajanje projekta: 01. 09.2024. do 31.12.2025
Partneri: Grčka i Italija
Osnovna škola Kozala je od 01.rujna 2024. do 31.12.2025. nositelj gore navedenog projekta , dok u projektu kao partneri sudjeluju Istituto Liceale “S.Pizzi” iz Capuea u Italiji i 2and Junior High School of Evosmos iz Soluna u Grčkoj. Projekt je usmjeren ka osvješćivanju učenika i učitelja, ali i roditelja o važnosti luke za šira područja gradova Rijeke, Napulja i Soluna. Tijekom projekta važnost će se posvećivati povijesnoj, poduzetničkoj i demografskoj dimenziji s obzirom da djelovanje luka vrše veliki utjecaj na njih. Projekt će kod učenika potaknuti svijest o različitim mogućnostima za rad i napredak koje je svako od ovih lučkih područja kroz stoljeća nudilo svojim građanima. U sklopu implementacije projekta bt će održane ukupno 3 mobilnosti s učenicima i učiteljima. Prva mobilnost je već ostvarena u Capui, druga slijedi u Solunu početkom travnja 2025., a treća i završna bit će odrađena u našoj školi u rujnu 2025. godine. Koncept projekta predviđa jako puno projektnog rada , posebno među učenicima, razvijanja osnovnih kompetencija, posebno poduzetničke ( u više smjerova). Želja nam je da se projektom svim partnerskim školama otvore novi putovi prema suradnji s novim europskim školama, ali i društvenoj zajednici u kojoj škole žive. Svakim projektom se nastoji ojačati i poboljšati ono što se smatra deficitarnim ili manje zastupljenim, pa ćemo tako i ovim projektom nastojati to učiniti .
I.mobilnost
Capua, od 14. 10 do 19.10. 2024.
Tijekom ove mobilnosti družili smo se 6 dana s učiteljima i učenicima talijanske i grčke škole. S obzirom da projekt predviđa za svaku od 3 mobilnosti različitu sadržajnost, ali u okviru njegova naziva i luke kao okosnice, mi smo u Italiji odnosno u cijeloj napuljskoj regiji posvetili pozornost luci kao povijesnoj činjenici te proučavali sve njezine aspekte odlaskom na destinacije koje imaju veze s temom. Prvog dana mobilnosti svečano smo primljeni u dvorani škole, gdje su nam ravnatelj Enrico Carafa zajedno s učiteljima i učenicima priredili doček uz govor i intonaciju himni svih triju partnerskih država. Nakon ručka realizirali smo posjet kraljevskoj palači u Caserti, gradu pored Capue. Riječ je jednoj od najvećih i najraskošnijih palača u Europi, sagrađenoj od dinastije Bourbon, koji su se najviše okoristili položajem Napulja i njegove luke time što su vladali kao Napuljski kraljevi. Drugog dana smo posjetili Napulj i napuljsku luku gdje su nam gostoprimstvo ukazali vodeći ljudi lučke uprave. Kroz puna dva sata vodili su nas lučkom infrastrukturom i objašnjavali rad i dinamiku luke te njenu važnost za ovaj dio Europe. Napuljska luka je druga luka svijeta, nakon Hong Konga po gospodarskom utjecaju koje ima na područje u kojem se nalazi i po veličini utjecajne zone. Trećeg dana ostvaren je izlet prema gradiću Gaeta, koji se nalazi na samom početku Napuljskog zaljeva i zapravo pripada Laziu. No, za naš projekt je od iznimne važnosti jer je kroz povijest kao i danas obrazovao mornaričke časnike. Tamo su nas primili predstavnici mornaričke škole,, odnosno nautičkog tehničkog instituta Giovanni Cabotto, obavili s nama razgled i provozali nas brodom dajući nam panoramski razgled uz stručno vođenje . Četvrtog dana smo se otisnuli sve do Amalfija, preko predivnog Sorrenta odakle smo se vozili katamaranom. Iako je amalfijska obala mamac za turiste, mi smo je posjetili kako bismo uživo vidjeli Muzej Arsenala Republike Amalfi, koja je nekada postojala i bila samostalna država izuzeta iz Napuljskog kraljevstva. Republika je bila poznata po vrsnom brodogradilištu i jakim i brzim brodovima koji su iz njega potekli. Danas je Amalfi turistička meka, ali i ribarsko područje. Petog dana aktivnosti proveli smo u Pompejima koji su širokoj masi poznati kao najočuvanije arheološko nalazište rimskog doba. Pompeji su nekoć bili bogati grad od 20.000 stanovnika koji je stradao u erupciji vulkana, no malo ljudi zna da je to bila i velika rimska luka, čiji su stanovnici svoje bogatstvo dugovali upravo luci i trgovini koju je ona osiguravala. Šestog dana aktivnosti učenici su prijepodne proveli u školi analizirajući sve viđeno tijekom tjedna te su animacijom kreirali svoje viđenje rimske luke. Osnovna ideja mobilnosti je bila što veća izloženost učenika komunikaciji s kolegama kao i upoznavanje s tematikom projekta. Nakon mobilnosti slijede periodi diseminacije odnosno rada na širenju informacija o projektu, kroz izvršavanje redovitih zadataka kojima će se projekt unaprijeđivati prije odlaska na sljedeću mobilnost u grčki Solun.