preskoči na sadržaj

Osnovna škola "Kozala" Rijeka

Login
Tražilica
Kalendar
« Kolovoz 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
31 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

ANKETA
Podržavate li STEM revoluciju?




Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja
Anketa
Jeste li znali da je u Rijeci postojala Tvornica čokolade?



Himna škole

    

Priloženi dokumenti:
Himna skole mp3.mp3

Arhiva dokumenata
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 400
Brojač posjeta
Ispis statistike od 20. 8. 2012.

Posjetite

 

 

 

 

 

Dan darovitih 2016
          Povodom obilježavanja Međunarodnog  dana darovitih 2016 i učenici Osnovne škole "Kozala" pripremili su nekoliko zanimljivih radova pa ih pogledajte u prilogu!

 

 

Grad Rijeka- Dan darovitih 2016
Program obilježavanja Dana darovitih u Rijeci
Kim Anić / datum: 9. 3. 2016. 15:20

Od 10. do 16.ožujka u Rijeci se održavaju različiti programi kojima se obilježava Međunarodni dan darovitih.U našoj školi 14.ožujka 2016. održat će se dvije radionice igre GO. Pozivamo učenike, učitelje i roditelje da se uključe u neku od mnogobrojnih aktivnosti koje će se održavati u našem gradu.

Program je priložen.


[OPŠIRNIJE]



RSS


Svjetski dan darovitih

«NEMA NIČEG VIŠE NEJEDNAKOG NEGO NEJEDNAKIMA PRISTUPATI JEDNAKO.»

Jefferson

21.ožujak, prvi dan proljeća i Svjetski dan darovitih učenika

U svijetu je više od 2 milijarde i 230 milijuna mlađih od 18 godina, od kojih mnogi žive u teškim prilikama, uskraćeni za materijalna i kulturna dobra. U takvim okolnostima djeca se ne mogu razvijati, a njihove sposobnosti i darovitosti ne dolaze do izražaja. Darovitu i nadarenu djecu možemo pronaći u svim dijelovima svijeta, ona ne biraju socijalne, ekonomske, političke i zdravstvene (ne)prilike u kojima žive. Kada govorimo o darovitoj djeci mislimo i na djecu s teškoćama u razvoju, koja također imaju specifične sposobnosti i talente. Na svu tu populaciju računa projekt Svjetski dan darovitih učenika, jer darovitost se kod različite djece javlja u različito vrijeme. Ovaj projekt svakom djetetu daje šansu da pokaže svoju darovitost na nekom području. Darovitost svakog pojedinca, ako i kada dođe do izražaja, može pridonositi duhovnom bogatstvu i nasljeđu svih ljudi. U svijetu se i danas rađaju djeca koja bi mogla postati novi Mozarti,Einsteini ili Piccassoi kada ne bi živjela u bijedi i neimaštini, zapuštena i neotkrivena, mnoga još uvijek prisiljena raditi i živjeti kao roblje. Ideja o Svjetskom danu darovitih učenika u duhu je Konvencije UN-a o pravima djeteta i uklapa se u UN-ov globalni pristup iskorjenjivanja siromaštva.

Darovitost

Većina ljudi ima određene sposobnosti razvijene na prosječnoj razini, dok se broj pojedinaca s višim ili nižim sposobnostima simetrično smanjuje. Pojedinci koji imaju natprosječno razvijenu jednu ili više sposobnosti nazivaju se darovitima. Darovitost je sklop urođenih osobina koje osobi omogućuju da, u jednom ili više područja, dosljedno postiže značajno natprosječne rezultate. Najčešće je povezana s natprosječnom inteligencijom i kreativnošću. Za razvoj uočene darovitosti potrebna je osmišljena, bogata i stimulirajuća okolina. Osim toga, potreban je i povoljan splet okolnosti u koje se ubrajaju naslijeđene predispozicije, poticajna okolina i kritični period u kojem se darovitost može iskazati. Darovito dijete je ono koje hoće i može više. Ono koje, u odnosu prema svojim vršnjacima, mnogo toga čini prije, više, bolje i drugačije, te koje, u tome što čini, ima dosljedno bolja i viša postignuća.

Pogriješit ćemo ako mislimo…

Neke od najčešćih predrasuda vezanih uz darovitu djecu:

 1.Darovitost je uvjetovana visokom inteligencijom

Postoje djeca koja mogu biti iznimno umjetnički nadarena, a da nemaju vrlo visoku, nego prosječnu inteligenciju.

2. Djeca darovita za školska postignuća – imaju opće intelektualne sposobnosti koje im to omogućuju u svim predmetima.

Rijetka su djeca koja su darovita u svim područjima.

3. Darovitost je potpuno urođena / Darovitost je potpuno stečena

Većina djece, koliko god se jako trudila i vježbala, nikad neće uspjeti učiti tako lako i tako brzo kao darovita. Međutim, to ne znači da su napor, trud i vježba nevažni. Ako se darovitost ne njeguje – neće se ni istaknuti.

4. Darovitu djecu stvaraju preambiciozni roditelji

Bez potpore daroviti ne bi razvili svoje talente, no roditelji – koliko god ambiciozni bili – ne stvaraju darovitost. Češće se događa da su darovita djeca ona koja forsiraju svoje roditelje da im pruže što više informacija.

5. Darovita djeca zrače psihičkim zdravljem, bolje su adaptirana, popularnija i sretnija

Takva djeca su zapravo često socijalno izolirana i manje sretna, osim ako nađu sebi slične. Uglavnom se događa da nemaju zajedničke interese sa svojim vršnjacima jer ih oni smatraju čudacima. Kao što je na početku navedeno, darovita djeca, osim bržeg, imaju i kvalitativno različit razvoj.

Što razlikuju darovitu djecu od ostale

1. Prijevremena razvijenost odnosno brže napredovanje od prosječne djece.

2. Inzistiranje da „plešu u svom ritmu“. Odnosno, ne samo da uče brže, nego i drugačije. Motivira ih sam sadržaj, treba im minimum pomoći odraslih, samostalniji su i samopouzdaniji u tome što čine. Pronalaze nova rješenja nekog problema.

3. Zanos u ovladavanju vještinama –  drugim riječima, imaju snažnu unutarnju motivaciju za ovladavanjem područja koje ga zanima i u kojem pokazuje napredan razvoj. To se očituje intenzivnim, gotovo opsesivnim interesom za to područje. Kombinacija interesa i lakoće učenja rezultira visokim postignućem.

Zašto daroviti mogu biti nesretni

Svi koji dolaze u kontakt s darovitom djecom i njihovim superiornim sposobnostima, očekuju da njihovo ponašanje i emocije budu u skladu s tim visokim sposobnostima. Neki ljudi teško prihvaćaju njihovo djetinjasto i luckasto ponašanje.  Međutim, ne treba zaboraviti da je i dalje riječ samo o djeci. Unatoč svojim natprosječnim sposobnostima, darovita djeca nisu uvijek u stanju izaći na kraj sa svojim emocijama koje su zapravo na razini njihove kronološke dobi. Roditelji često priopćuju da njihova darovita djeca imaju veću potrebu za razgovorom o svojim osjećajima za razliku od njihovih vršnjaka koji nisu sposobni verbalno izraziti osjećaje pa to čine ponašanjem. Također, druga djeca često ne razumiju što daroviti govore ili ne razumiju njihove neobične ideje – što im otežava zajedničku igru. To dalje dovodi do izdvajanja, a često i usamljenosti. Samostalniji daroviti će lakše podnijeti usamljenost, a neki ju čak i preferiraju. S druge strane, oni koji se žele uklopiti ponekad susprežu svoje sposobnosti kako ne bi bili izolirani.

                                     Pogledajte video:                  https://youtu.be/Omx_iLtMjZA

preskoči na navigaciju